.

AYVA TATLISI

 … Allah resulü s.a.v şöyle buyurdu : Cibrili emin bana, rızkını tamamlamadan hiçbir nefis ölmeyecektir diye haber verdi. O halde Allah’tan korkun ve rızık konusunda mu’tedil olun. Sakın rızık endişesi sizi Allah’u teala’ya isyan etmeye sevketmesin. Çünkü Allah katındaki hayırlara, ancak Allah’a itaatle ulaşılır.

Kışın gelmesi ile Ayva Tatlısı sezonumda açılmıştır,Buyrun tarife 
2 adet ayva
4 Türk kahvesi fincanı toz şeker (yarım çay bardağından biraz az)
Yarım su bardağı su. İlk olarak Ayvaları ikiye bölerek çekirdeklerin bulunduğu kısmı çıkartın ve ayvanın kabuğunu soyun. Bu aşamada çıkarttığınız çekirdekleri ayrı bir yerde biriktirin, pişirme esnasında tatlımıza renk vermesi için kullanıcaksınız (ki ben gıda boyası kullandığım için çekirdekleri içine atmadım,) Tüm ayvalar için aynı işlemi yaptıktan sonra pişirme kabınıza ayvaların orta kısımları üstte kalacak şekilde yerleştirin. ayva çekirdeklerinin tamamını tencereye ekleyin. Ayvaların her birinin üzerine bir kahve fincanı toz şekeri dökün. Yarım su bardağı suyu da tencereye ekledikten sonra (eğer gıda boyası kullanacaksanız bu aşamada yarım çay bardağında sulandırarak ayvaların üzerine dökün,)tencerenin kapağını kapatarak pişmesini bekleyin,ayvanız güzelse 20 dk da pişiyor,Ayvalar rengini aldıktan ve yumuşadıktan sonra ocaktan alabilirsiniz.

Tatlıları servis kabınıza alın ve 1-2 saat kadar soğuması için bekletin. Servis ederken kalan şerbetinden ayvaların üzerine gezdirmeyi unutmayın. ben Kaymakla süsledim siz tercihlerinize göre süsleyebilirsiniz.

Posted by Unknown on 23:56 . Filed under , , , . Blogumda yayınladıgım tariflerime rss kayıt olablırısınız.. RSS 2.0

Hiç yorum yok :

Leave comment

Yorumlarınızı Bekliyorum..

INSTAGRAMDA BULUŞALIM

2014 cafefincan.com . Tüm Hakları Saklıdır.. @gul_tasarimm KİŞİSELLEŞTİRME by cafefincan.com .