.

MERCİMEK ÇORBASI

Allah-u Teâlâ şöyle buyurur: Kim Bana bir karış yaklaşırsa, Ben ona bir arşın yaklaşırım. Kim Bana bir arşın yaklaşırsa, Ben ona üç arşın miktarı yaklaşırım.
(Müslim, Zikir:22)
Selamun aleyküm dostlar...Bugün sizlere orjinal sarı mercimek'ten mercimek çorbası tarifi yazıcam.Neden orjinal dedim çünkü kırmızı mercimek'ten yapılan çorbaya'da sarı mercimek çorbası deniliyor.Ben lezzetini daha çok sevdiğim için sarı mercimekten yapıyorum sizlerede tavsiye ederim... Bu kadar övmüşken resminide koyayım bari ;) 
Gelelim tarife Malzemeler;
1.5 su bardağı sarı mercimek 
6 bardak su 
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı un
1.5 tatlı kaşığı tuz 
1 et suyu yada tavuk suyu tablet
Ankara'dan Anneannem has köy tavuğu gönderir maşaAllah bir suyu çıkar sapsarı yağlı acaip bişeydir burdaki tavuklar onların yanından bile geçemezler :)) Velhasıl kelam köy tavuğunu haşladığım zaman suyunu dökmeye kıyamam hemen bir pilav yaparım azıcık ona katarım daha sonra mini plastik kaplara pay ettikten sonra buzluğa koyarım sonradaa çorbalarda pilavlarda kullanırım...
Sos için;
1 kaşık Tereyağ veya sıvıyağ
Pul biber
Nane 
Yapılışı;
Önce mercimeklerimizi güzelce yıkıyoruz daha sonra tencereye terayağını atıyoruz eridikten sonra 1 kaşık unumuzuda ekleyip biraz kavuruyoruz,sonra kaynamış yada sıcak olan suyumuzu tencereye döküyoruz mercimekleri içine atıp pişirmeye bırakıyoruz.(Sıcak su kullanıldığında mercimekler dibini tutmuyor.)Ben düdüklü tencerede pişiriyorum 10-15 dakika yeterli oluyor.eğer tencerede pişirecekseniz mercimekler iyice eriyene kadar pişirin.Daha sonra rondodan geçirip sosu yapmak için mini sos tavamızı çıkartıyoruz tereyağımızı eritip içine nane kırmızı biberi atıyoruz çok az pişirip kapatalım dikkat edin hemen yanabilir.Hazırlamış olduğunuz sosu İster çorbaya tenceredeyken atın isterseniz servis yaparken...Afiyet olsun diyerek bu yazımıda bitiriyorum...Sevgiler 

Posted by Unknown on 08:08 . Filed under , . Blogumda yayınladıgım tariflerime rss kayıt olablırısınız.. RSS 2.0

Hiç yorum yok :

Leave comment

Yorumlarınızı Bekliyorum..

INSTAGRAMDA BULUŞALIM

2014 cafefincan.com . Tüm Hakları Saklıdır.. @gul_tasarimm KİŞİSELLEŞTİRME by cafefincan.com .